Vin sărbătorile!


Vin sărbătorile şi lumea începe să se mişte altfel … Lumea începe să se mişte mult mai repede, mult mai tare, mult mai agitat.

Încep să se umple străzile, maşinile, magazinele, carucioarele,  frigiderele, oalele, cuptoarele, gurile şi stomacurile. Lumea se agită să cumpere tot şi toate. În magazine oamenii se agită ca nişte animale flamânde, se calcă în picioare, se bat pentru a prinde ultimul obiect de pe raft. Se injură de cele sfinte (că doar vin Sfintele Sărbători …)

Întotdeauna de sărbători românul „se simte bine” mâncând până la refuz şi bând până cade sub masă … Acesta este motivul pentru care înainte de sărbatori magazinele sunt luate cu asalt. O privire, chiar şi în fugă, prin carucioarele pe care le împing de tor clienţii magazinelor în aceasta perioadă, arată că nu cadourile sunt principala marfă pe care acestea o poartă ci mâncarea.

Românii se pregătesc de sărbători. Se pregătesc de „marea crăpelniţă” de iarnă aceasta durează aproximativ între 25 decembrie şi 7 ianuarie. Haide să bem ca porcii de Crăciun cam trei zile, apoi ne dregem, totcu alcool, si bem la Revelion ca aşa se cade, până cădem cu capul sub noi. Urmează Sfântul Vasile, Sfantul Ioan si apoi dregerile.

Românul iese dinpost şi intră-n oala cu sarmale sau în butoiul cu vin. Sau în amândouă.

Din ziua de Crăciun şi până după anul nou salvarile incep sa urle prin oras iar spitalele incep sa se umple de persoane care s-au simţit bine de sărbători.

O fostăcolega de-a mea, care acuma este asistentă medicală, îmi spunea într-un an când vorbeam de Craciun, că ea are nişte pacienţi care sunt în fierace Paşti şi în fiecare Craciun internaţi în spitalul în care ea lucrează. De fiecare dată acelaşi diagnostic: au băut ca porcii şi au mâncat ca sparţii.

De sărbători românul se distrează.

E naşterea Domnului. Românii se simt bine. Sărbătoresc şi se distrează. Se distrează adecvat.

Porc, ţuici, vinuri, răcituri … cam asta e distractia.

Distracţie plăcută!!

Respect!    ®

2 Responses to “Vin sărbătorile!”


  1. 1 Alia 20 Decembrie, 2009 la 00:34

    Mi-ar plăcea să am puteri de vrăjitoare şi să alung din calendarul meu unele bucăţi de timp şi ,câteodată ,sărbătorile de iarnă.Aş mişca bagheta fermecată şi aş face să dispară odată cu artificiile sezonului şi cu strălucirea vitrinelor şi cu goana după cumpărături şi groaza mea de singurătate…
    Plus că,din copilărie mi-e tare frică de Moş Crăciun.Mi se tot spunea că dacă nu sunt cuminte ,nu-mi va mai aduce nimic.Şi cine era moşul ăsta care nu mă cunoştea ,dar mă judeca? Iar el se apropia de mine,bălăngănind din zurgălăi , în sania lui cu daruri,chiar dacă nu fusesem cuminte…
    Aşa, cu bagheta fermecată ,aş scăpa şi de întrebarea cumplită: „Iar mă găseşti pustie la miezul nopţii?” Aş alunga fiorii din inimă pe care mi-i dă numărătoarea finală de la trecerea anilor; atunci când oamenii dragi se săruta şi ciocnesc cupa cu spumoase şi delicioase vinuri.
    Brrr!!! Să mă gândesc cum alunec spre bătrâneţe?
    Fără sărbători ,poate că aş scăpa de urletul de groază pe care îl eliberez în mine în fiecare dimineaţă a Anului Nou când scrijelesc cu privirea în oglindă!
    Aş putea să chiulesc şi de la bilanţul înfiorător şi păgubos pe alocuri: doi copii plus un barbat pe care nu-l iubesc,plus barbatul pe care îl iubesc cât toată viaţa şi cât toată moartea mea,cât fac???
    DEŞI….
    La sfârşitul fiecărui an ,caut ca un copil în lada cu jucării.Şi iau de acolo nădejde ,şansa luminată a promisiunilor, optimismul obligatoriu,dorinţa de a fi mai bună,mai deşteaptă,mai fericită ,mai atentă!Dorinţa de a nu irosi cele douăsprezece luni pe care le primesc cadou.Vreau să fac din anul ce vine cel mai norocos răstimp al vieţii mele.
    AŞA CĂ…
    Mi-s dragi sărbătorile de iarnă pentru că ninge disperat de alb şi de pur,şi ne mai curăţă de păcate;pentru că se aud glasuri de copii care colindă;pentru că se luminează ferestrele noapte de noapte;pentru că neînceputul calendar îmi dă iluzia că pot schimba ceva;pentru că oamenii ,când se întâlnesc,se bucură ,se sărută şi işi spun ,cu drag,

    LA MULTI ANI!!

  2. 2 Radu CERKEZ 21 Decembrie, 2009 la 18:16

    Poate că puteri de vrăjitoare nu ai. Sau nu atât de mari… Dar poţi să alungi din calendar acele bucăţi de timp pe care nu le mai doreşti acolo …
    Pe de altă parte nu ştiu dacă mai trebuie să-ţi fie frică de Moş Crăciun mai ales că, din câte ştiu eu, ţi-a adus, e drept că înainte de sărbători, un cadou care, cred ei, ţi-a făcut mi mult decât plăcere. De aceea cred că nu ar mai trebui să aibă rost nici întrebarea ta: „Iar mă găseşti pustie la miezul nopţii?” Poate că, de acuma, sărbătorile te vor ajuta să scapi de urletul eliberat în fiecare dimineaţă de Anul Nou. Trei veri trec foarte repede …

    În plus Bilanţul tău, dacă am calculat eu bine, este pozitiv. Doi copii pe care îi iubeşti şi care te iubesc + bărbatul pe care îl iubeşti cât toată viaţa şi cât toată moartea şi care, sunt sigur, că, la rândul lui, are aceleaşi sentimente. Restul nici nu mai contează …

    Cred că anul acesta ai găsit în lada cu jucării ceea ce ai căutat. Şi nădejde, şi optimism, şi fericire şi speranţă şi cred că, într-adevăr, anii ce vor veni vor fi, fiecare dintre ei, cel mai norocos răstimp al vieţii tale.

    După ştiinţa mea, Dumnezeu ţi-a împlinit, sau a început să-ţi împlinească dorinţele şi speranţele de o viaţă. După ştiinţa mea, acuma nu numai sărbătorile de iarnă îţi sunt dragi. După ştiinţa mea, vei mai auzi glasuri de copii te vei întâlni cu cei dragi, îi vei săruta şi vă veţi spune, cu drag LA MULŢI ANI!!


Lasă un răspuns

