Părerea mea


Am auzit ieri şi astăzi două ştiri care m-au făcut să le comentez. Nu am putut să mă decid despre care să scriu aşa că le comentez pe amândouă.

Am să o iau cronologic:

Părerea mea despre ceea ce s-a întâmplat cu „regele” ţiganilor (nu e deloc peiorativ cuvântul „ţigan”) Florin Cioabă este una, per ansamblu, proastă.

Nu am nimic cu acest om. Ba chiar pot să spun, atrăgându-mi critici, că l-am admirat sincer. Chiar sper ca succesorul său, Dorin, să se ridice la nivelul tatălui său. Florin Tănase Cioabă a încercat; pe bune; să scoată ţigănimea din ignoraţă şi să o ducă în rândul lumii.

Nu vreau, să fac, însă, panegiricul „regelui” ţiganilor. Pe mine mă enervează, chiar mă revoltă reacţia autorităţilor la problemele familiei Cioabă. Ministerul de Externe s-a grăbit să dea asigurări publice famiiei că îi va acorda tot sprijinul necesar pentru a aduce trupul neînsufleţit în ţară.

Foarte bine! Este vorba despre un cetăţean român mort în străinătate care trebuie repatriat iar acest lucru se face, conform protocolului, prin Ministerul de Externe.

Întrebarea mea este de ce în cazul oamenilor obişnuiţi nu se întâmplă acelaşi lucru? În morgile din Italia sunt, după informaţiile mele, circa 150 de morţi români pe care acelaşi Minister de Externe nici nu se sinchiseşte nici măcar să îi identifice. Nu mai vorbesc de repatriere. Din câte ştiu eu în Italia nu a avut loc nicio calamitate şi niciun genocid. Cei 157 de români nu au murit toţi odată ca să zicem că MAE a fost depăşit. Întreb şi eu în vânt: De ce nu au fost aduşi în timp? Pentru ei e ce nu se poate?

                                                                   *

                                                           *              *

Părerea mea despre ultima ştire referitoare la Gigi Becali este la fel de proastă.

Cică s-a înscris în programul puşcăriei pentru a munci ca să îi fie redusă pedeapsa. Şi va avea şi salariu.

CUM ADICĂ!?!?!?!

Un puşcăriaş (indiferent cine e el) stă în puşcărie pe banii voştri şi ai mei şi munceşte numai dacă are el chef primind şi bani şi i se şi reduce pedeapsa!?!?!?! Adică cei ce fac fapte care îl duc acolo, în loc să muncească pentru a îşi plăti mâncarea şi pentru a amortiza tot ceea ce se cheltuieşte cu ei (mâncare, curent electric, apă, haine, plata gardienilor etc.), stau acolo ca la hotel, pe banii noştri. Muncesc dacă au chef şi tot noi îi mai şi plătim pentru asta.

Eu înţeleg că există conceptul de drepturile omului dar, aşa cum spunea Nicolae Steinhardt „Nu există mămăligă fără mestecău”. Nu putem avea drepturi fără obligaţii. Dacă şi-au  încălcat obligaţia de a se supune legii, cei care sunt prin puşcării trebuie să o aibă măcar pe aceea de a-şi plăti cheltuielile necesare „cazării” lor în penitenciare.

Este OBLIGAŢIA lor, nu a noastră. Trebuie să muncească toţi. Salariul să le fie statul acolo şi pe lângă curent electric, apă, plata gardienilor şi ce mai e la capitolul cheltuieli să mănânce în funcţie de cât au produs.

  Respect ®

0 Responses to “Părerea mea”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

